დღის მეხრე: განსხვავება გადახედვებს შორის
ხაზი 2: | ხაზი 2: | ||
[[ფაილი:mexre.jpg|thumb|right|<center><small>მეხრე. ჩანახატი გელა ფილაურისა.</small></center>]] | [[ფაილი:mexre.jpg|thumb|right|<center><small>მეხრე. ჩანახატი გელა ფილაურისა.</small></center>]] | ||
---- | ---- | ||
− | დღისით | + | დღისით ხვნის დროს, [[გუთანი|გუთანში]] შებმული საქონლის გამძღოლი. ჩვეულებრივ, ოთხი მეხრე იყო საჭირო ორი დღისა და ორი ღამისა; რომელიც ხვნის პროცესში [[უღელი|უღლის]] მარცხენა მხარეს იჯდა, ველისაკენ. აღმოსავლეთ საქართველოს ბარში მეხრუღლიან გუთნეულს ემსახურებოდა დღის 4 (1 წინა, 2 შუა, 1 უკანა ანუ [[ღირღიტა|ღირღიტის]] მეხრე) და ღამის 2 მეხრე, რომლებიც მუშაობის პროცესში ერთმანეთს ენაცვლებოდნენ. ღამის მეხრეს დამატებით გუთნეულის გამწევი ძალის (ხარი, კამეჩი) ღამით ძოვებაც ევალებოდა, რაშიც ერთი ზემდეტი ალო ეძლეოდა. |
---- | ---- | ||
* <small> ჯალაბაძე გ., ქართული საბჭოთა ენციკლოპედია, ტ. 6, თბ., 1983. — გვ. 653.</small> | * <small> ჯალაბაძე გ., ქართული საბჭოთა ენციკლოპედია, ტ. 6, თბ., 1983. — გვ. 653.</small> |
03:33, 7 მაისი 2025-ის ვერსია
მეხრე
დღისით ხვნის დროს, გუთანში შებმული საქონლის გამძღოლი. ჩვეულებრივ, ოთხი მეხრე იყო საჭირო ორი დღისა და ორი ღამისა; რომელიც ხვნის პროცესში უღლის მარცხენა მხარეს იჯდა, ველისაკენ. აღმოსავლეთ საქართველოს ბარში მეხრუღლიან გუთნეულს ემსახურებოდა დღის 4 (1 წინა, 2 შუა, 1 უკანა ანუ ღირღიტის მეხრე) და ღამის 2 მეხრე, რომლებიც მუშაობის პროცესში ერთმანეთს ენაცვლებოდნენ. ღამის მეხრეს დამატებით გუთნეულის გამწევი ძალის (ხარი, კამეჩი) ღამით ძოვებაც ევალებოდა, რაშიც ერთი ზემდეტი ალო ეძლეოდა.
- ჯალაბაძე გ., ქართული საბჭოთა ენციკლოპედია, ტ. 6, თბ., 1983. — გვ. 653.