ხატში გაყვანა: განსხვავება გადახედვებს შორის
(ახალი გვერდი: <big>'''ხატში გაყვანა'''</big> ---- ქალ-ვაჟთა, წულთა ხატში გაყვანა-გარევი...) |
|||
ხაზი 4: | ხაზი 4: | ||
გოგონებზე საკლავი არ იკვლის და მხოლოდ ქადა-პურის, მცირედი თანხის და საკადრისის (მანდილი) შეწირვითკმაყოფილდებიან. გაბარების შემდეგ [გაბარება, ხატში გაყვანა] გაბარებულნი სალოცავის/ღვთისშვილის ყმები ხდებიან და ანგელოზისგან შეწევნას ელიან. | გოგონებზე საკლავი არ იკვლის და მხოლოდ ქადა-პურის, მცირედი თანხის და საკადრისის (მანდილი) შეწირვითკმაყოფილდებიან. გაბარების შემდეგ [გაბარება, ხატში გაყვანა] გაბარებულნი სალოცავის/ღვთისშვილის ყმები ხდებიან და ანგელოზისგან შეწევნას ელიან. | ||
პ.ბ. | პ.ბ. | ||
+ | <div class="img-thumbnail color-border-dotted"> | ||
+ | {{#evt:service=youtube|id= https://youtu.be/nLbcTG4PGaA | ||
+ | |alignment=right|dimensions=320|description=<center><small> ქალ-ვაჟის ხატში გაყვანა ფშავში. იახსრის და გოგოლაურთის წმ. გიორგის ხატებში. კავკასიოლოგიის საერთაშორისო სამეცნიერო-კვლევითი ინსტიტუტის ვიდეოარქივიდან, 1997/2001 წ.წ.</small></center>}} </div> | ||
+ | |||
---- | ---- | ||
[[კატეგორია:ხ]] | [[კატეგორია:ხ]] |
05:05, 17 ნოემბერი 2024-ის ვერსია
ხატში გაყვანა
ქალ-ვაჟთა, წულთა ხატში გაყვანა-გარევის რიტუალი. მთიელთა წესით რიტუალი სათემო სალოცავში სრულდება, რის შემდეგაც ხატში გაყვანილნი თემის სრულუფლებიანი წევრები ხდებიან. ხევისბერი (დეკანოზი, ხუცესი) საგამყვანიოდ შეწირული საკლავის სისხლს ჯვრის ფორმით სცხებს ვაჟებს შუბლზე; ვაჟის მხარეს საკლავის გარდა ხატში მიაქვს ფულადი თანხა, ზედაშე და ქადა-პური. გოგონებზე საკლავი არ იკვლის და მხოლოდ ქადა-პურის, მცირედი თანხის და საკადრისის (მანდილი) შეწირვითკმაყოფილდებიან. გაბარების შემდეგ [გაბარება, ხატში გაყვანა] გაბარებულნი სალოცავის/ღვთისშვილის ყმები ხდებიან და ანგელოზისგან შეწევნას ელიან. პ.ბ.