ხატში გაყვანა: განსხვავება გადახედვებს შორის
ხაზი 1: | ხაზი 1: | ||
<big>'''ხატში გაყვანა'''</big> | <big>'''ხატში გაყვანა'''</big> | ||
---- | ---- | ||
− | ქალ-ვაჟთა, წულთა ხატში გაყვანა-გარევის რიტუალი. მთიელთა წესით რიტუალი სათემო სალოცავში სრულდება, რის შემდეგაც ხატში გაყვანილნი თემის სრულუფლებიანი წევრები ხდებიან. [[ხევისბერი]] (დეკანოზი, ხუცესი) საგამყვანიოდ შეწირული საკლავის სისხლს ჯვრის ფორმით სცხებს ვაჟებს შუბლზე; ვაჟის მხარეს საკლავის გარდა ხატში მიაქვს ფულადი თანხა, [[ზედაშე]] და ქადა-პური. | + | ქალ-ვაჟთა, წულთა ხატში გაყვანა-გარევის რიტუალი. მთიელთა წესით რიტუალი სათემო სალოცავში სრულდება, რის შემდეგაც ხატში გაყვანილნი თემის სრულუფლებიანი წევრები ხდებიან. [[ხევისბერი]] ([[დეკანოზი]], ხუცესი) საგამყვანიოდ შეწირული საკლავის სისხლს ჯვრის ფორმით სცხებს ვაჟებს შუბლზე; ვაჟის მხარეს საკლავის გარდა ხატში მიაქვს ფულადი თანხა, [[ზედაშე]] და ქადა-პური. |
გოგონებზე საკლავი არ იკვლის და მხოლოდ ქადა-პურის, მცირედი თანხის და საკადრისის (მანდილი) შეწირვითკმაყოფილდებიან. გაბარების შემდეგ [[გაბარება]] გაბარებულნი სალოცავის/ღვთისშვილის ყმები ხდებიან და ანგელოზისგან შეწევნას ელიან. | გოგონებზე საკლავი არ იკვლის და მხოლოდ ქადა-პურის, მცირედი თანხის და საკადრისის (მანდილი) შეწირვითკმაყოფილდებიან. გაბარების შემდეგ [[გაბარება]] გაბარებულნი სალოცავის/ღვთისშვილის ყმები ხდებიან და ანგელოზისგან შეწევნას ელიან. | ||
ვიდეომასალა მოპოვებულია კავკასიოლოგიის საერთაშორისო სამეცნიერო-კვლევითი ინსტიტუტის ექსპედიციების შედეგად ფშავის იახსრისა (ხევისბერი ალ. შუშანაშვილი) და გოგოლაურთის (ხევისბერი ფილა ბაღიაური). | ვიდეომასალა მოპოვებულია კავკასიოლოგიის საერთაშორისო სამეცნიერო-კვლევითი ინსტიტუტის ექსპედიციების შედეგად ფშავის იახსრისა (ხევისბერი ალ. შუშანაშვილი) და გოგოლაურთის (ხევისბერი ფილა ბაღიაური). |
06:15, 17 ნოემბერი 2024-ის ვერსია
ხატში გაყვანა
ქალ-ვაჟთა, წულთა ხატში გაყვანა-გარევის რიტუალი. მთიელთა წესით რიტუალი სათემო სალოცავში სრულდება, რის შემდეგაც ხატში გაყვანილნი თემის სრულუფლებიანი წევრები ხდებიან. ხევისბერი (დეკანოზი, ხუცესი) საგამყვანიოდ შეწირული საკლავის სისხლს ჯვრის ფორმით სცხებს ვაჟებს შუბლზე; ვაჟის მხარეს საკლავის გარდა ხატში მიაქვს ფულადი თანხა, ზედაშე და ქადა-პური. გოგონებზე საკლავი არ იკვლის და მხოლოდ ქადა-პურის, მცირედი თანხის და საკადრისის (მანდილი) შეწირვითკმაყოფილდებიან. გაბარების შემდეგ გაბარება გაბარებულნი სალოცავის/ღვთისშვილის ყმები ხდებიან და ანგელოზისგან შეწევნას ელიან. ვიდეომასალა მოპოვებულია კავკასიოლოგიის საერთაშორისო სამეცნიერო-კვლევითი ინსტიტუტის ექსპედიციების შედეგად ფშავის იახსრისა (ხევისბერი ალ. შუშანაშვილი) და გოგოლაურთის (ხევისბერი ფილა ბაღიაური). პ.ბ.