ხატში გაყვანა: განსხვავება გადახედვებს შორის
(3 შუალედური ცვლილებები იმავე მომხმარებლის მიერ არ არის ნაჩვენები) | |||
ხაზი 1: | ხაზი 1: | ||
<big>'''ხატში გაყვანა'''</big> | <big>'''ხატში გაყვანა'''</big> | ||
---- | ---- | ||
− | ქალ-ვაჟთა, წულთა ხატში გაყვანა-გარევის რიტუალი. მთიელთა წესით რიტუალი სათემო სალოცავში სრულდება, რის შემდეგაც ხატში გაყვანილნი თემის სრულუფლებიანი წევრები ხდებიან. ხევისბერი (დეკანოზი, ხუცესი) საგამყვანიოდ შეწირული საკლავის სისხლს ჯვრის ფორმით სცხებს ვაჟებს შუბლზე; ვაჟის მხარეს საკლავის გარდა ხატში მიაქვს ფულადი თანხა, [[ზედაშე]] და ქადა-პური. | + | ქალ-ვაჟთა, წულთა ხატში გაყვანა-გარევის რიტუალი. მთიელთა წესით რიტუალი სათემო სალოცავში სრულდება, რის შემდეგაც ხატში გაყვანილნი თემის სრულუფლებიანი წევრები ხდებიან. [[ხევისბერი]] ([[დეკანოზი]], ხუცესი) საგამყვანიოდ შეწირული საკლავის სისხლს ჯვრის ფორმით სცხებს ვაჟებს შუბლზე; ვაჟის მხარეს საკლავის გარდა ხატში მიაქვს ფულადი თანხა, [[ზედაშე]] და ქადა-პური. |
− | გოგონებზე საკლავი არ იკვლის და მხოლოდ ქადა-პურის, მცირედი თანხის და საკადრისის (მანდილი) შეწირვითკმაყოფილდებიან. | + | გოგონებზე საკლავი არ იკვლის და მხოლოდ ქადა-პურის, მცირედი თანხის და საკადრისის (მანდილი) შეწირვითკმაყოფილდებიან. [[გაბარება|გაბარების]] შემდეგ გაბარებულნი სალოცავის/ღვთისშვილის ყმები ხდებიან და ანგელოზისგან შეწევნას ელიან. |
− | + | ||
პ.ბ. | პ.ბ. | ||
− | + | ---- | |
<div class="img-thumbnail color-border-dotted"> | <div class="img-thumbnail color-border-dotted"> | ||
{{#evt:service=youtube|id= https://youtu.be/nLbcTG4PGaA | {{#evt:service=youtube|id= https://youtu.be/nLbcTG4PGaA | ||
|alignment=right|dimensions=320|description=<center><small> ქალ-ვაჟის ხატში გაყვანა ფშავში. იახსრის და გოგოლაურთის წმ. გიორგის ხატებში. კავკასიოლოგიის საერთაშორისო სამეცნიერო-კვლევითი ინსტიტუტის ვიდეოარქივიდან, 1997/2001 წ.წ.</small></center>}} </div> | |alignment=right|dimensions=320|description=<center><small> ქალ-ვაჟის ხატში გაყვანა ფშავში. იახსრის და გოგოლაურთის წმ. გიორგის ხატებში. კავკასიოლოგიის საერთაშორისო სამეცნიერო-კვლევითი ინსტიტუტის ვიდეოარქივიდან, 1997/2001 წ.წ.</small></center>}} </div> | ||
− | + | ვიდეომასალა მოპოვებულია კავკასიოლოგიის საერთაშორისო სამეცნიერო-კვლევითი ინსტიტუტის ექსპედიციების შედეგად ფშავის იახსრისა (ხევისბერი ალ. შუშანაშვილი) და გოგოლაურთის (ხევისბერი ფილა ბაღიაური) ხატებში. | |
---- | ---- | ||
[[კატეგორია:ხ]] | [[კატეგორია:ხ]] |
მიმდინარე ცვლილება 06:22, 17 ნოემბერი 2024 მდგომარეობით
ხატში გაყვანა
ქალ-ვაჟთა, წულთა ხატში გაყვანა-გარევის რიტუალი. მთიელთა წესით რიტუალი სათემო სალოცავში სრულდება, რის შემდეგაც ხატში გაყვანილნი თემის სრულუფლებიანი წევრები ხდებიან. ხევისბერი (დეკანოზი, ხუცესი) საგამყვანიოდ შეწირული საკლავის სისხლს ჯვრის ფორმით სცხებს ვაჟებს შუბლზე; ვაჟის მხარეს საკლავის გარდა ხატში მიაქვს ფულადი თანხა, ზედაშე და ქადა-პური. გოგონებზე საკლავი არ იკვლის და მხოლოდ ქადა-პურის, მცირედი თანხის და საკადრისის (მანდილი) შეწირვითკმაყოფილდებიან. გაბარების შემდეგ გაბარებულნი სალოცავის/ღვთისშვილის ყმები ხდებიან და ანგელოზისგან შეწევნას ელიან.
პ.ბ.
ვიდეომასალა მოპოვებულია კავკასიოლოგიის საერთაშორისო სამეცნიერო-კვლევითი ინსტიტუტის ექსპედიციების შედეგად ფშავის იახსრისა (ხევისბერი ალ. შუშანაშვილი) და გოგოლაურთის (ხევისბერი ფილა ბაღიაური) ხატებში.