გადასვლა: ნავიგაცია, ძებნა

ხატში გაყვანა: განსხვავება გადახედვებს შორის

 
(4 შუალედური ცვლილებები იმავე მომხმარებლის მიერ არ არის ნაჩვენები)
ხაზი 1: ხაზი 1:
 
<big>'''ხატში გაყვანა'''</big>
 
<big>'''ხატში გაყვანა'''</big>
 
----
 
----
ქალ-ვაჟთა, წულთა ხატში გაყვანა-გარევის რიტუალი.  მთიელთა წესით რიტუალი სათემო სალოცავში სრულდება, რის შემდეგაც ხატში გაყვანილნი თემის სრულუფლებიანი წევრები ხდებიან. ხევისბერი (დეკანოზი, ხუცესი) საგამყვანიოდ შეწირული საკლავის სისხლს ჯვრის ფორმით სცხებს  ვაჟებს შუბლზე; ვაჟის მხარეს საკლავის გარდა ხატში მიაქვს ფულადი თანხა, [[ზედაშე]] და ქადა-პური.
+
ქალ-ვაჟთა, წულთა ხატში გაყვანა-გარევის რიტუალი.  მთიელთა წესით რიტუალი სათემო სალოცავში სრულდება, რის შემდეგაც ხატში გაყვანილნი თემის სრულუფლებიანი წევრები ხდებიან. [[ხევისბერი]] ([[დეკანოზი]], ხუცესი) საგამყვანიოდ შეწირული საკლავის სისხლს ჯვრის ფორმით სცხებს  ვაჟებს შუბლზე; ვაჟის მხარეს საკლავის გარდა ხატში მიაქვს ფულადი თანხა, [[ზედაშე]] და ქადა-პური.
გოგონებზე საკლავი არ იკვლის და მხოლოდ ქადა-პურის, მცირედი თანხის და საკადრისის (მანდილი) შეწირვითკმაყოფილდებიან.  გაბარების შემდეგ [გაბარება, ხატში გაყვანა] გაბარებულნი სალოცავის/ღვთისშვილის ყმები ხდებიან და ანგელოზისგან შეწევნას ელიან.
+
გოგონებზე საკლავი არ იკვლის და მხოლოდ ქადა-პურის, მცირედი თანხის და საკადრისის (მანდილი) შეწირვითკმაყოფილდებიან.  [[გაბარება|გაბარების]] შემდეგ გაბარებულნი სალოცავის/ღვთისშვილის ყმები ხდებიან და ანგელოზისგან შეწევნას ელიან.
 +
 
 
პ.ბ.
 
პ.ბ.
 +
----
 
<div class="img-thumbnail color-border-dotted">
 
<div class="img-thumbnail color-border-dotted">
 
{{#evt:service=youtube|id=  https://youtu.be/nLbcTG4PGaA
 
{{#evt:service=youtube|id=  https://youtu.be/nLbcTG4PGaA
 
|alignment=right|dimensions=320|description=<center><small> ქალ-ვაჟის ხატში გაყვანა ფშავში. იახსრის და გოგოლაურთის წმ. გიორგის ხატებში. კავკასიოლოგიის საერთაშორისო სამეცნიერო-კვლევითი ინსტიტუტის ვიდეოარქივიდან, 1997/2001 წ.წ.</small></center>}} </div>
 
|alignment=right|dimensions=320|description=<center><small> ქალ-ვაჟის ხატში გაყვანა ფშავში. იახსრის და გოგოლაურთის წმ. გიორგის ხატებში. კავკასიოლოგიის საერთაშორისო სამეცნიერო-კვლევითი ინსტიტუტის ვიდეოარქივიდან, 1997/2001 წ.წ.</small></center>}} </div>
 
+
ვიდეომასალა მოპოვებულია კავკასიოლოგიის საერთაშორისო სამეცნიერო-კვლევითი ინსტიტუტის ექსპედიციების შედეგად ფშავის იახსრისა (ხევისბერი ალ. შუშანაშვილი) და გოგოლაურთის (ხევისბერი ფილა ბაღიაური) ხატებში.
 
----
 
----
 
[[კატეგორია:ხ]]
 
[[კატეგორია:ხ]]

მიმდინარე ცვლილება 06:22, 17 ნოემბერი 2024 მდგომარეობით

ხატში გაყვანა


ქალ-ვაჟთა, წულთა ხატში გაყვანა-გარევის რიტუალი. მთიელთა წესით რიტუალი სათემო სალოცავში სრულდება, რის შემდეგაც ხატში გაყვანილნი თემის სრულუფლებიანი წევრები ხდებიან. ხევისბერი (დეკანოზი, ხუცესი) საგამყვანიოდ შეწირული საკლავის სისხლს ჯვრის ფორმით სცხებს ვაჟებს შუბლზე; ვაჟის მხარეს საკლავის გარდა ხატში მიაქვს ფულადი თანხა, ზედაშე და ქადა-პური. გოგონებზე საკლავი არ იკვლის და მხოლოდ ქადა-პურის, მცირედი თანხის და საკადრისის (მანდილი) შეწირვითკმაყოფილდებიან. გაბარების შემდეგ გაბარებულნი სალოცავის/ღვთისშვილის ყმები ხდებიან და ანგელოზისგან შეწევნას ელიან.

პ.ბ.


ქალ-ვაჟის ხატში გაყვანა ფშავში. იახსრის და გოგოლაურთის წმ. გიორგის ხატებში. კავკასიოლოგიის საერთაშორისო სამეცნიერო-კვლევითი ინსტიტუტის ვიდეოარქივიდან, 1997/2001 წ.წ.

ვიდეომასალა მოპოვებულია კავკასიოლოგიის საერთაშორისო სამეცნიერო-კვლევითი ინსტიტუტის ექსპედიციების შედეგად ფშავის იახსრისა (ხევისბერი ალ. შუშანაშვილი) და გოგოლაურთის (ხევისბერი ფილა ბაღიაური) ხატებში.