გმური: განსხვავება გადახედვებს შორის
(ახალი გვერდი: <div class="img-thumbnail color-border-dotted pull-right"><center><small>გმური</small></center>...) |
|||
ხაზი 1: | ხაზი 1: | ||
− | <div class="img-thumbnail color-border-dotted pull-right">[[ფაილი:Gmuri.jpg|right|thumb| | + | <div class="img-thumbnail color-border-dotted pull-right">[[ფაილი:Gmuri.jpg|right|thumb|150px|link=|<center><small>გმური</small></center>]]</div> |
<big>'''გმური'''</big> | <big>'''გმური'''</big> | ||
საძგერებელი იარაღი. სულხან-საბას გმური განმარტებული აქვს ცალკე და [[ლახვარი]]ს ქვეშაც. პირველ შემთხვევაში აღნიშნულია რომ "გმური ხელშუბა“არისო, მეორე შემთხვევაში აღწერილია - "გმური არს ლახუარი პირ-ბრტყელი და ბუნგრძელი, რომლითა მაცხოვარსა უგმირეს". საბას არავითარი წყარო დამოწმებული არა აქვს და არც ის ჩანს თუ საითგან უნდა იყოს ეს ტერმინი ამოღებული. ქართულ საისტორიო თხზულებებში გმური არც ერთხელ არ არის ნახმარი, რაც ცხადყოფს რომ საბას ცნობა ან გარკვეულ წერილობით წყაროზე, ან და პირად ზეპირ ცოდნაზე უნდა ჰქონდეს დამყარებული. | საძგერებელი იარაღი. სულხან-საბას გმური განმარტებული აქვს ცალკე და [[ლახვარი]]ს ქვეშაც. პირველ შემთხვევაში აღნიშნულია რომ "გმური ხელშუბა“არისო, მეორე შემთხვევაში აღწერილია - "გმური არს ლახუარი პირ-ბრტყელი და ბუნგრძელი, რომლითა მაცხოვარსა უგმირეს". საბას არავითარი წყარო დამოწმებული არა აქვს და არც ის ჩანს თუ საითგან უნდა იყოს ეს ტერმინი ამოღებული. ქართულ საისტორიო თხზულებებში გმური არც ერთხელ არ არის ნახმარი, რაც ცხადყოფს რომ საბას ცნობა ან გარკვეულ წერილობით წყაროზე, ან და პირად ზეპირ ცოდნაზე უნდა ჰქონდეს დამყარებული. |
11:34, 9 აგვისტო 2019-ის ვერსია
გმური საძგერებელი იარაღი. სულხან-საბას გმური განმარტებული აქვს ცალკე და ლახვარის ქვეშაც. პირველ შემთხვევაში აღნიშნულია რომ "გმური ხელშუბა“არისო, მეორე შემთხვევაში აღწერილია - "გმური არს ლახუარი პირ-ბრტყელი და ბუნგრძელი, რომლითა მაცხოვარსა უგმირეს". საბას არავითარი წყარო დამოწმებული არა აქვს და არც ის ჩანს თუ საითგან უნდა იყოს ეს ტერმინი ამოღებული. ქართულ საისტორიო თხზულებებში გმური არც ერთხელ არ არის ნახმარი, რაც ცხადყოფს რომ საბას ცნობა ან გარკვეულ წერილობით წყაროზე, ან და პირად ზეპირ ცოდნაზე უნდა ჰქონდეს დამყარებული.
ლიტერატურა
- ივ. ჯავახიშვილი, მქემკი, ტ. III-IV 1962 წ.