გადასვლა: ნავიგაცია, ძებნა

სწორფრობა: განსხვავება გადახედვებს შორის

ხაზი 1: ხაზი 1:
 
<big>'''სწორფრობა'''</big>
 
<big>'''სწორფრობა'''</big>
 +
----
 
<div class="img-thumbnail color-border-dotted"> {{#evt:service=youtube|id=https://www.youtube.com/watch?v=V9TD-rYhSPs&t=1s|alignment=left|dimensions=500}}</div>
 
<div class="img-thumbnail color-border-dotted"> {{#evt:service=youtube|id=https://www.youtube.com/watch?v=V9TD-rYhSPs&t=1s|alignment=left|dimensions=500}}</div>
 
----
 
----

10:36, 14 ივლისი 2024-ის ვერსია

სწორფრობა



ხევსურეთში ქალ-ვაჟის ერთად დაწვენის ჩვეულება. სწორფრობა სხვადასხვანაირი იყო: სწორფრობას ნანდაური ერქვა, როდესაც ქალ-ვაჟის ერთად დაწვენისას ითვალისწინებდნენ ურთიერთმოწონებას, სიყვარულს (პირს, რომელიც მათ შორის შუამავლობდა და მათ ერთად აწვენდა, „ელჩი“ ეწოდებოდა). სწორფრობას წოლა-დგომა ერქვა, როდესაც მოწონების ფაქტორი არ მოქმედებდა და მას შემთხვევითი ხასიათი ჰქონდა. ერთად შეეძლოთ დაწოლილიყვნენ ნათესავი ახალგაზრდები, თუ მათ ერთმანეთის ნახვა უხაროდათ, ერთად ყოფნა და საუბარი ეხალისებოდათ (დეიდაშვილ-მამიდაშვილობა, დისწულ-დედიძმობა); ქალიშვილი საქმროს მოგვარე ვაჟთან; სასიძო კი სარძლოს რომელიმე მოგვარე ე.წ. ცოლისდასთან (ზალ-ქმრეულობა, სიძე-ცოლისდობა); მასპინძლის ახლობელი ქალიშვილი ან და-ბიძაშვილი საპატიო ახლობელ-სტუმართან (ძმობილი, მეგობარი და ა.შ.). სწორფერთა ურთიერთობა მტკიცედ დადგენილ ნორმებს ექვემდებარებოდა, რომელიც გამორიცხავდა სექსუალურ კავშირს. ამ წესის დამრღვევს სახელი უტყდებოდა. ნანდაურ სწორფერთა შორის ქორწინება აკრძალული იყო.


წყაროები